Ads 300 x 250

1 Mayıs 2011 Pazar

Kore Dizileri !


İki gün önce " haftalık takip ettiğim dizilerin yeni bölümleri çıkmış mıdır acaba?" diye sitelere göz atarken çıkmadıklarını gördüm ve arka arkaya bölümleri eklenmiş bir kore dizisi gözüme ilişti baktım ki birsürü yorumlar verilmiş artı oylar , büyük ilgi var azizim. Dedim ki eksik kalmayayım bir tecrübe edeyim. Hayatımda hiç Kore yapımı dizi izlemedim demeyeyim dedim...demez olaydım..

Koreliler görüntü olarak ne japonlar kadar çekik gözlü ve uzun suratlı ne de çinlililer kadar yuvarlak hatlı yüzlere sahipler. Bana mı öyle geldiler bilmiyorum ama aşırı sevimliler. Artık bir bakışta bu üç milletten insanı şıp diye tanıyabilirim. Dolayısıyla hiç bi Japon onu Çin'li sandığım için bana trip atamaz. Korelileri Japon sansam hoşlarına gidebilir belki, pek bir hayranlıkları var Japonya'ya karşı. Tabi ben bu üç milletten insanı nerede bir arada göreceksem... (neyse konumuza dönelim) Nitekim bu sevimli görünüşlü insanların ağlamaları ve sevinmeleri sizi öyle derinden etkiliyor ki sırf sevindiklerini görmek için bir sürü bölüm izleyebiliyorsunuz. İlk izlediğim kore dizisi "Personal Taste" orjinal ismini öğrensem de doğru telaffuz edemeyeceğimden aramadım bile. Kore yapımı diziler hakkında yaptığım kısa araştırma sonucu öğrendim ki pek tutulan bir dizi bile değilmiş. Bunca acıtasyonun daha kralını hayal edemiyorum.

Personal Taste hakkındaki yorumlarım



Dizide birbirinden "adi şerefsiz herif" iki tane herif var (seviyemi düşürebilirim dizi yorumu yapıyorum sonuçta). Bu adiler esas kızımıza kazık üstüne kazık atıyorlar. Sonra olaya esas oğlan dahil oluyor. Esas oğlanı canlandıran oyuncu da bu dizi alemin de çok tutulan koreli kızların adeta çılgın attığı* Le Min Ho. Bana göre doğuştan fotoşoplu bu Koreli erkekler yakışıklı olmaktan ziyade güzeller. Kızların bu kadar ayılıp bayılma sebepleri de hikayedeki bütün harika şeyleri Le Min Ho'nun yapıyor olması. Duygusal, düşünceli, zeki gibi tüm olması gereken nitelikler bir karakterde toplanmış. Esas kızımız da ise eksi özellikten bol bir şey yok. Bu durum esas oğlana bir harika özellik daha katıyor: "sevdiğini eksikleriyle sevebilme"yetisi. Bir de entrikacı, güzeller güzeli kızımız var tabi olmazsa olmaz. Her çeşit karakter konulmuş diziye başarılı bir şekilde. Paris Hilton'un uzak doğu şubesi bile mevcut. Fazla yormayan sevimli de bir konusu var. Diğer kore dizilerinin de bu şekilde olacağını tahmin ediyorum ve izlemeyi düşünmüyorum. Bir şekilde merak edip bi kore dizisi izleyeyim diyecek olursanız tavsiye ederim. Sebebi de yukarı da yazdıklarım değil, dizinin 16 bölümlük kısa bir seri olması..

Konuyla ilgili ama paragrafa dahil olamayan kısa düşüncelerim:

1) O kadar bölüm izledim bi tane korece kelime öğrenemedim. Tüm karakterlerin ismini say deseniz onu bile yapamam

2) Esas kız olan Park Gae In (okunuşu: pağk gen şii) reel dünya da en haz etmedğim kız tipidir. Beni çok sinir etti.

3) çılgın atmak : delirmek , kendini parçalamak, çatıya çıkıp "ay lav yu castin bibeeeer ! "diye haykırmak gibi şeyler anlamında özet amaçlı kullanılmıştır.

4) Her ne kadar sıradan espriler olsa da çok güldüm izlerken özellikle gay mevzularına.




0 yorum:

Yorum Gönder