Ads 300 x 250

5 Haziran 2012 Salı

Diablo 3 ve Eksileri Üzerine...




  12 yıl beklenilen Diablo III..Rekor kıran  ön satış, gözü dönmüş fanlar, kapışılan ve en sonunda 1000tl’den karaborsaya düşen  Collectors Edition’lar. Diablo beklediği ilgiyi fazlasıyla gördü. Peki oyun gerçekten bu ilgiyi hakediyor mu? Blizzard sana çok laflar hazırladım diyerek başlamak istiyorum. Oyunun artılarından çok  problemli kısımlarına değineceğim.



İlk saatler...

  Oyunun çıktığı saatten itibaren serverlar kitlendi. Ancak gece 3’te girebilmek nasip oldu. Bekleyemeyip uyuduğum için şanslıyım. Blizzard, 3 tane server açmış; Amerika, Asya ve sürekli bakıma giren Avrupa. Pvp arena henüz aktif değil ek paketle geleceği söylentileri var ve pazarda gerçek para uygulamasına geçilmiş değil. Tarihi sürekli erteleniyor. 12 yıl beklenilen bir oyununun tam tekmil çıkmasını beklerdim.


İlerleyen günlerde...

  Uzun süre server hatalarından mağdur olduk.  Aksiyonun ortasında  “çok kalabalık oldu burası, biraz hava al gel” diye dışarı atılmalar, meşhur olan error 37 hatası... Hele ki Pazar günü server’ın bakıma alınması, bir çok çalışanı “O kadar haftasonunu bekledik, bu bize yapılır mı?” diye kibarca isyan ettirdi. Twitter’da küfürler sel oldu. Özellikle Alman oyuncuların nasıl bir rage’e girdiklerini tarif edemem.

 Tüm bu teknik sorunlar düzene konduktan sonra, oyunu önce Normal modda bitirdik. Sinematikleri izleyerek, konuyu okuyarak. Sonra aynı konu aynı görevler ve aynı map’i bir daha oynadık bu sefer Nightmare seviyesinde . Bir daha Hell..Inferno’da şuan Act 2 ye geçen kişi sayısı bir hayli az.


 Melee karakter sevgim ve barbarın yeteneklerine olan hayranlığım neticesinde hiç düşünmeden barbar ile başladım oyuna. Wizard’ın pasif, monkun önemsiz olduğunu düşündüm o zamanlar, demon hunter’da dps karakter olduğundan tercih etmek istemedim, bana göre değil.Wicth doctor’u da açık konuşmak gerekirse tipinden dolayı seçmedim. Barbar tam istediğim karakterdi.

 Barbar ile parti ihtiyacı olmadan hell moduna kadar tek tabanca gitmek mümkün.  Diğer sınıflara göre daha hızlı level alıp ilerlediği aşikar. Sandıklardan ona yönelik itemlar daha çok düşüyor. Uzun süre buralar benden sorulur diyerek taş üstünde taş bırakmıyorsunuz. Partilerde aranan isim oluyorsunuz.Taa ki Hell moduna geçene kadar. Act 1’de sinek muamelesi yaptığımız zombilerden tokat yemeye başlayınca, itemlerı bi elden geçirmek lazım diyerek pazardan kızıma fistan, papuç ve güzel mi güzel bir satır aldım. Saldım Tristram çayırlarına. Bu sefer daha rahat bir şekilde Cathedral’lerde koşup zıplamaya devam etti. Sonra birden zorlaştı gene işler. Daha iyi item gerekti. Tedarik ettim hemen ne lazımsa. Sonrasında olmayacak bu iş diyerek Public  Games olayına girdim. Partide ilk ölen barbar olunca insan bi durup düşünüyor yanlış nerede diye. Adı üstünde barbar,demon hunter dururken  dps rolü üstlenen  bir sınıf  olmamalı. Ama şartlar resmen onu gerektiriyor. Vur ...kaç...Bir adet sprint yeteneği var 3 saniye hızlı koşmaya yarayan, ama malesef yeterli değil. Tank desek monk kadar tank değil, dps desek demon hunter kadar değil, damage desek olması gerekenin çok altında.  Public Games oynamk dışında başka seçenek kalmıyor. Ama oyunun tam ortasındayken takım arkadaşları bir şey demeden sizi ortada bırakabiliyor.Puan sistemi olmadığından her hangi bir kayıpları da yok. Sürekli oyuna birileri girip çıkıyor ve hiç ilerleyemiyorsunuz. Arkadaş grubunuz varsa ya da oyundan arkadaş edinebilirseniz ancak ilerleyebilmeniz mümkün. Inferno modu aşırı zor. Tabi ki zor olacak ama biraz mantık be Blizzard. Azıcık mantık çerçevesinde zor olsun. Full resist, hp doldurup, dmg reflect etme özelliklerindeki elitler gezmemeli her yerde. Bu kadar abartılmamalı. O elitler birleşip Diablo’ya dalsalar, saniye sürmez toynakları diker havaya.

 Karakterimi iyi dizayn edemediğimden şüphelenip  forumlarda yaptığım araştırmalar sonucu dolu dolu Legendary set yapan özellikleri benden üstün ,  hiç yoktan 61k hpli barbarlar ağlanıyorlar.Karakteri yönetmek de zor değil ki.Skilleri kullanmak özel bi yetenek istemiyor zaten mouse click ağırlıklı oynanan bir sistem var ortada. Misal, Lord of the Rings serisinde  12 den fazla tuş ve değişik kombinasyonlarla olay tamamen yeteneğinize kalmıştı.


 Demon Hunter ve monk oyunun en popüler iki sınıfı. Monk kesinlikle çok avantajlı. Sonuç olarak sınıflar arasında hiç bir denge yok ve gelen açıklamalara göre düzelmeyecek de.

Diğer saçmalıklara kısaca değineyim;

-Elit sınıfına mensup, her yerde karşılaşabileceğiniz yaratıkları kesmek, boss’u geçmekten daha zor.

-Rare item bir yarasadan düşebilirken, boss’tan düşmemekte. Legendary item ise alelade bir sandıktan çıkabilmekte.

-Takı ve armorların bazılarında bulunan magic item find yüzdesi hiç bir işe yaramıyor. (%260 oranlarında bile)

-Aynı map ve aynı görevleri defalarca oynamak çok sıkıcı. Görsellik açısından fazla detay ya da hoşluk olmadığından zevkli gelmiyor.Hele ki Act II ‘de çölün rengi fazla göz alıyor. Bir an önce görevleri bitirip kaçmak istiyorsunuz.

-Inventory penceresini çok başarısız buldum. En azından iki set arasında hızlı geçiş yapabileceğimiz bir sistem olabilirdi. Ki birçok saçma sapan mmo’da bile olan bir özellik.

 -5   sınıf olmasına rağmen bir partide 4 kişi kotası olması.

-Combat esnasında herşeyin birbirine girmesi bi yerden sonra bayıyor.Wizard ortalığı ateşe boğarken, bir yandan barbarın efektleri ve demon hunterın ortaya attığı siyah yıldızlar görselliği katletmiş. Diablo 2 ‘de bile böyle bir kaos yokken, 4 kişinin bu kadar ekranı dağıtması ilginç.

-Public games’te olan bir açıktan ötürü hesapların çalınabiliyor olması büyük skandal. Blizzard’ın buna çözümü telefonunuza Authenticator uygulaması yüklemeniz ya da bu iş için üretilen bi cihazı tedarik etmeniz. (http://eu.blizzard.com/store/search.xml?q=authenticator)

-Eşyalar gruptaki kişilere farklı farklı düşüyor. Herkesin kendi şansına göre yani. Benim aldığım item'ı başka kimse görmüyor. Altınların miktarı bile farklı farklı.İlk başta güzel gibi gözükse de kimseye kendi sınıfının eşyası düşmediğinden büyük bir sorun var ortada. Düşürdüğüm en iyi rare ve legendary itemlar hep demon hunter'a yönelikti.

-Armorların statları gerçekten hiç yerli yerinde değil. Barbar only bir eşyada +intelligence özellikleri varken, wizard only olanlarda +str oluyor. 

- Blacksmith çok pasif, Jewellery lazım olan tek şey. Onun dışında da meslek yok.

  Sonuç olarak; Diablo 3 tamamen şişirilmiş paketlenip güzelce bize sunulmuş, zamanımızı çalmış bir oyun. Hızlı tüketilen, sonucunda hiç bir şey elde edilemeyen, eksikleri bol bir oyun. Herhangi bir Çin yapımı mmo oyununda bile olan özelliklerin olmadığı 2012'ye yakışmayan bir oyun.



1 yorum:

  1. Senden daha önce aldığım anlık bilgilere ve bu yazına bakılacak olursa Torchlight II'yi şimdiden beklemeye başlamalıyız sanırım :)

    YanıtlaSil