Ads 300 x 250

15 Şubat 2012 Çarşamba

Game Maker 2D ile Oyun Yapmak





     Bilinenler arasında programcı olmayıp en kısa yoldan tabiri caizse "mario tipi" oyun yapabileceğiniz en iyi program olarak Gamemaker'ı öneririm. Sadece program içindeki araçların işlevlerini öğrenmeye ufak bir zaman ayırmanız yeterli. İnternette'de programla ilgili bir sürü kaynak, hazır kodlar mevcut. Basit 2d oyunlar, bulmacalar, hatta multiplayer özellikli, arkadaşlarınızla eğlenebileceğiniz oyunlar bile yapabilirsiniz






  Vakit kaybetmeden program anlatımına geçiyorum.
Öncelikle game maker programının trialini sitesinden çekiyoruz. Programı açtığımızda, basit bir arayüze sahip olduğunu görüyoruz.



Sol kısımda görülen sprites, sounds, backgrounds,paths, scripts, fonts, timelines, objects, rooms  menülerinde oyunumuzu inşa etmemiz için gereken her şey var. Gelelim menülerin detaylarına;

Rooms : Bu sekmede "Create room" diyerek ilk sahnemizi tasarlıyoruz. Karşınıza, kare kare ayrılmış anlamlandıramayacağınız bir bölüm gelecek, ürkmeyin. Bu karelerin üzerinde daha sonra istediğimiz objeyi yerleştirme  veya ona bir path (yol çizgisi) çizerken hangi kareden hangi kareye doğru gideceğini ayarlayacağız.




Room Porperties penceresindeki Background sekmesine tıkladığımızda, foreground image bölümünde "no background" uyarısını alacağız. Bu sekme, sahnenin arkasına koyacağımız resmi ifade ediyor. Bunun için
sol menüden "backgrounds" sekmesine tıklayarak bir background oluşturmamız gerekiyor. Programın temel işleyişide bu şekilde. Oda mı yapıyorsun? Background mı lazım? O zaman bir arkaplan oluştur ve odaya ekle.


Backgrounds sekmesine tıkladığımızda, "load - save - edit" şeklinde üç buton görüyoruz. Load dediğimizde istediğimiz imajı background olarak tanımlayabiliyoruz.

ÖNEMLİ ! Koyduğunuz materyallere hatırlayabileceğiniz şekilde isim verin. örnek : "açılış sahnesi arkaplan"



Sprites : bu bölümde koyacağınız karakter, npc, kutu, taş, duvar vb. objelerin görünümleri ile ilgili işlem yapacaksınız.

Paths : Bu bölüm koyacağınız objenin gideceği yolu çizmeniz içindir.

Scripts : Kodlama bölümüdür, internette çeşitli kaynaklardan yapmak istediğinizi bulabilirsiniz.

Fonts : yazı tipinizi ayarlacağınız bölüm.

Time lines : x objesi 10 saniyede bir gelsin, gitsin şeklinde ayarlama yapabileceğiniz zamanlama bölümü.

Sounds : Arkaplana veya bir objeye,  kısacası herşeye ses ekleyebileceğiniz bölüm.

Objects : Sprite, path, script, time line sekmelerinin asıl ulaşacağı yerdir. Objeleriniz oyunun temelini oluşturmaktadır. Obje eklediğinizde, karşınıza çıkacak menü de, sağ bölümde neler yaptırabileceğinize dair kısayolları çözümlemekte size kalıyor.

Özetlemek gerekirse,

Obje eklediğinizde, objenin görüntüsü için sprite... çıkartacağı ses için sounds, gideceği yer için path, gideği yere varma süresini ayarlamak için timelines sekmelerini kullanıyoruz.

ÖNEMLİ! Her zaman eklediğiniz materyallere hatırlayacağınız isimler verin. "ana karakter obje", "ana karakter sprite", "ana karakter tıklama sesi" gibi.



Örnek olarak okuyucular için hazırladığımız Günther oyununu buradan indirebilirsiniz..

Link : http://hotfile.com/dl/146612286/8602e45/Gntherv1.rar.html


4 yorum:

  1. Eyv Kardeşim Ama Biraz daha Ayrıntılı olsa :(

    YanıtlaSil
  2. Kardeş Güzel olmuş anlatmın ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. www.gm1productions.blogspot.com
    ben gm ile basit oyunlar yapiyorum siteyi de daha yeni actim bi bakarsaniz sevinirim :)

    YanıtlaSil
  4. backgrands taki load yerini bulamadim

    YanıtlaSil