Ads 300 x 250

13 Şubat 2012 Pazartesi

Kingdoms of Amalur : Reckoning inceleme





Bugünlerde oyun listelerinde hızla yükselen bir action rpg oyunu.  Skyrim’in tahtını sallamaya aday iddialarıyla piyasa çıkartılması herkeste merak uyandırdı. Beklentiler yükseldi. Dünya çapında incelemelerde yüksek puanlar alıyor. Peki Kingdoms of Amalur gerçekten de yılın oyunu olabilecek mi?



  Oyun iki adet sinematik ile başlıyor. Sinematikleri durdurabiliyor ya da atlayabiliyoruz. Sonrasında karakter oluşturma ekranı açılıyor. 4 farklı ırk var.Bunlar;

Almain: Tipik warrior özelliklerine sahip, demircilikte yetenekli ve ikna kaabilyeti yüksek bir ırk.

Varani: Rogue sınıfına daha yakın. Kilitleri açabilme, gizliliği farkedebilme ve ticaret yetenekleri var.

Ljosalfar: Büyü çözme yeteneği var. Bilgelik sahibi ve iksir yapamında becerekli eski bir ırk.

Dokkalfar:  Büyü alanında üstün ırk. Ayrıca ikna yeteneği yüksek.  Bilgelik ve gizlenme özellikleri var.

  Irk ve cinsiyeti belirledikten sonra; Fire, Wisdom, War, Order, Justice ve None seçeneklerinin bulunduğu bir ekran geliyor. Burada yönelmek istediğimiz sınıfa uygun ek özellikleri seçiyoruz. ( %5 phyis. Dmg,  %5 mana rest. %10 health... gibi )

  Daha sonra fiziksel özellikleri tasarlama ekranına geliyoruz. Açıkçası burada hayal kırıklığına uğradım. Çok fazla ayrıntıyla uğraşamıyoruz. ( Kadın oyuncuların en fazla zaman geçirdiği kısım oysa. )



  En son ismimizi de koyup oyuna geri dönüyoruz.

  Hikaye öldü sanılıp baygın haldeyken, ölülerle dolu bir kuyuya atılmamızla başlıyor. Karakterimiz uyanınca büyük bir şok yaşıyor doğal olarak. Zırh, silah yok, perperişan bir halde bulunduğumuz yerden kaçıyoruz. İlerledikçe yeteneklerimizi keşfediyor. Silahları kullanmayı öğreniyoruz. Oyunun ilk 10 dakikası tutorial tadında ilerliyor.

  Bulunduğumuz kaleden çıktığımızda silahı zırhı kuşanmış yeteneklerini az buçuk farketmiş oluyoruz. Ölüp dirildiğimiz, kutsal bir kişi olduğumuz hakkında söylentilere kulak misafiri oluyoruz. Oyundaki diyaloglar keyifli, anlaşılır bir ingilizce var. Birçok kişinin sırf ingilizce diye bu tür oyunlara soğuk baktığını biliyorum .

Grafikler

  Grafik olarak  bir masal dünyasında gibiyiz. Çok renkli bir görsellik söz konusu.Karşılaştırma yapmak istemem ama Skyrim’deki gerçeklik hissiyatı yok. Hayvanlar ve yaratıklar güzel tasarlanmış. Mekan tasarımlarını biraz basit buldum.

  Beni son derece rahatsız eden bir durum söz konusu ki o da  dağ bayır hoplaya zıplaya gezememek. Kelimenin gerçek anlamıyla zıplama özelliği yok. Gidebileceğiniz her yer belirlenmiş. Combat esnasında türlü akrobatik hareketler yapıp, artist artist speller atan karakterimiz, boyunun yarısı kadar bir yükseklikten atlayamıyor  ya da yukarı çıkamıyor.  Diyemiyoruz ki  “ Şu dağa çıkıpta alemi kuş bakışı seyreyleyim”.


Menüler

  Level atlama, envanter, ayarlar, görev listesi... hepsi  Esc tuşuna bastığımızda ekrana geliyor. Bu esnada oyun duraklatılmış oluyor. Hızlı bi şekilde  E ve R tuşlarında mana ve healt potion içebiliriz. H tuşuna basıp sivillerede saldırma modunu aktif edebiliyoruz. Cinayet esnasında etrafta asker varsa doğru hapse diyor.

Silahlar

  Elinizdeki silaha göre çeşitli özellikler var. Mesela yay kullanıyorsanız yayı germe süresi çoğaldıkça daha güçlü atış yapıyorsunuz. Çift hançer ile düşmana arkadan sessizce yaklaşıp suikast yapabiliyorsunuz.  Asa ve kılıç ile bunları yapamıyoruz.



  Sonuç olarak;  kötü bir oyun değil. Ancak Skyrim’le karşılaştırılmaması gerek. Zaten tür olarak da farklılar. Yılın oyunu olarak görmüyorum fakat oynanmaya değer.Oyunun demosunu Steam'den indirip ücretsiz olarak oynayabilirsiniz.




3 yorum:

  1. İncelemelerinizi çok beğeniyorum teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. AGNUR da kaldım zıplama yok geçemiyorum

    YanıtlaSil
  3. AGNUR da kaldım zıplama yok geçemiyorum

    YanıtlaSil