Ads 300 x 250

17 Eylül 2010 Cuma

Karahan Benim İçin Bitmiştir

Geçenlerde oynadığım free-mmorpg'lerin içinde en iyi pvp ve aksiyonun karahan'da olduğuna karar verdim.Ve 1 yıl sonra yeniden oynamaya karar verdim.Eski UZMAN seviyesindeki karakterimle devam etmeyip "karizmatik emo" yılan kavminden bir karakter açtım.Ancak hiç birşey 1 yıl önceki gibi değildi.Oyun geliştirmelerinden bahsetmiyorum.Onların çoğu aynıydı.Birkaç map, ilahi seviye level'ler ve birkaç paralı item dışında...Asıl değişim oyuncu kitlesinde ve oyunun komple para üzerine kurulmasında.Oyunda skill çeşitliliği fazla olmadığından genelde karakterlerin birbirinden pek farkı olmuyor.Farkı yaratan üzerinizdeki item'ler oluyor. Nadir yada düşmesi çok zor olan seçkin item'ları çeşitli taşlar madenler kullanarak yükseltiyorsun buraya kadar normal.Ama yükselmiyor işte !Çat diye kırılıyor.Biriktirdiğin bütün mal varlığın saniyeler içinde yok oluyor. %120 bir silah yapmak için şans kabuğu, fatih fermanı gibi gubidik eşyalardan satın almanız gerekiyor.ama kesinlik diye birşey yok. Açıklamasında "item yükseltmede kırılmaları önler"yazıyor diye alınan eşyanın bile garantisi yok.%120 silah basan bir oyuncu oyuna 3 bin lira yatırdığını söylüyor.Hatta server 1. sinin oyun için tarlasını sattığı rivayeti var.Her free oyunda paralı item'ler var ama hiç birisi oyunu bu kadar çıkmaza sokmuyor.Bu resmen kumar oynatmak! İnsan para vermese de 1-2yıl oynayarak sıralamalara girebilmeli. O şans ona tanınmalı. Ama şuandaki karahan sisteminde buna olanak yok. E o kadar para bayılacak olduktan sonra wow oynarım.


Saat başı karakol savaşları olması, şehir baskınları filan güzel de item yapamadıktan sonra ne tadı kalır.Daha da oynamam :)

2 yorum:

  1. geçen yine başlamıştım buna, hatta 36 falan oldum, yalnız pvp sistemi beni oyundan iğrendirdi. Özellikle hipnoz olayı, hele adamı kesememekten bahsetmiyorum bile. Siz skilleri sıralarken adam bir potla canını fullüyor. Hipnoz olayında pot basamıyorsunuz, ya da bastırmıyorsunuz, fakat bu bir karaktere, ya da klana özgü değil. Pars kaviminden birisi de bunu yapabiliyor. Yılan kavminden birisi de, hal böyle oyunca oyuncu öldürme olayı eziyete dönüşüyor.

    YanıtlaSil
  2. bi de iyice çoluk çocuk yuvası olmuş çekilmiyor hiç :D hile yapanda yapıyor Xtrap'a rağmen

    YanıtlaSil