Ads 300 x 250

1 Kasım 2012 Perşembe

Windows 8'e merhaba diyelim

    Geçtiğimiz hafta Windows 8 satışa sunuldu. Betasını test eden kullanıcıların büyük çoğunluğu olumsuz yönde yorumlarda bulunmuştu. Değişen tasarımın kullanışlığı konusunda hem fikir olmuşlardı. Ancak beta bir çok özelliğin kapalı olduğu bir sürümdü. Sadece tasarımı göstermek amaçlı.

  Betasını test etmemiştim, Microsoft'a da Vista faciasından dolayı pek güvenmiyordum. Ama 29tl'ye sisteminizi yükseltin yazısını görünce dayanamadım. Formu doldurup, saniyeler içinde promosyon kodumu e-mail  ile aldım. Aynı mailde linki verilen installer ile sisteminizi indirip kuruyoruz.




  İşin ilginci sistem orjinalliği doğrulamasının göstermelik olması. Opera ve ie tarayıcılarından formu dolduranlar direk promosyon koduna sahip olabilmişler. Cracklenmiş sistemlerde kabul edilmiş. Bu noktada başta Microfsoft'un bir hata yaptığını enayi yerine konulduğunu düşünebiliriz. Ancak şöyle bir durum var ki, hayatında hiç orjinal işletim sistemine sahip olmamış kişiler fiyatı makul görüp satın aldı. Hiç bir şey satamayacakları bir çok kişiden kazanmış oldular. Belki bir deney malzemesi olduk, bir çok alışveriş mağazasında olduğu gibi indirim görünce dayanamayıp aldık.Promosyon kampanyasını sene sonuna kadar sürdürecek olmaları bu düşüncemi destekliyor.


Sistemi  kurarken;

  Kurulum aşamasında temiz yükleme yapmanızı öneririm, ayarları koru seçeneğini işaretlerseniz win7'den kalan programlar uyumsuzluk gösteriyor. Yedeklemeninizi yapmayı unutmayın.

  Kurulum bittiğinde bize live hesabımızı soracak. Tam msn ve hotmail artık bitti derken, böyle bir şey yapmaları gülümsetmedi değil. Adres boşluğuna adresimi klavye ile yazamadım çünkü ayarlar karışmıştı, Türkçe klavye olmadığından @ işaretini yapamadım.Ekranın altındaki klavye ikonuna tıklayıp ekran klavyesinden yazabildim.

Kurulum yaklaşık 10 dakika sürdü. Win 7 'ye göre çok iyi bir süre.

Göründüğü gibi değil, açıklayabilirim !



  Başlangıç ekranımız bu. Tabi ben biraz donattım, rengini değiştirdim. En başta sürekli burayı kullanacağımı sanmıştım ama buraya mahkum  değiliz gerçekten. İsterseniz hemen klavyedeki pencere tuşuna basıp burayı terkedebilirsiniz. Ayrıntılı hava durumu, haberler, Facebook yayın akışınız, fotoğraflarınıza hızlı erişiminiz var. Mağaza kısmından bedava uygulamalar indirebilirsiniz. Bu görünüm daha çok dokunmatik cihazlar için kullanışlı. Messenger ve Skype'ın Win8'e özel sürümleri var. Ben eski masaüstü sürümlerini kullanmayı tercih ettim. Çünkü yenilerinde dosya aktarım özelliği yok.





Ekranın sağına mouse sürüklediğinizde resimdeki menü ortaya çıkıyor.
Ara kısmından bütün programlarınızı görebilirsiniz. Eski başlat çubuğunda olduğu gibi.
Başlangıç, ana ekrana dönmenizi sağlar.



 


   Ayarlar'a bastığımızda en çok kullanacağımız menü açılıyor.
Denetim masası olduğu gibi aynı şekliyle açılıyor.
Kişiselleştirme, masaüstünden sağ klik ile de açabildiğimiz arka planı değiştirme menüsü.
Kişisel Bilgisayar bilgisi, Bilgisayarım>özellikler dediğimizde çıkan pencereyi açıyor.
Yardım kısmı hiç kullanmadığım klavuz kısmına bağlıyor.

Alttaki küçük ikonlar daha lazım şeyler.
Kapatma kısayolu epey aradım. Hiç dikkatimi çekmeyecek bir yere koymuşlar, adına da güç demişler. Başlangıç ekranında olmasını tercih ederdim.

  En alttaki Bilgisayar Ayarlarını Değiştir kısmından adı üstünde baya ayar yapabiliyoruz. Kullanıcı ekleyip, güncellemeleri denetleyip, başlangıç ekranı renklerini, resimlerini değiştirebiliyoruz.














Windows 8 'in Avantajları / Dezavantajları

+  Pekiii bu kadar değişikliğe ne gerek var ben zaten win 7'de mutluyum derseniz, tabi ki win 7 daha kullanışlı. En azından başlat butonu var. Ama bir gerçek var ki Win 8 'le bilgisayar çok daha hızlı işlem yapabiliyor. Sorun çözümleri daha hızlı, programlar daha verimli ve kasmadan çalışıyor. Bunun sebebi kullandığınız program ön plandayken, geri plandaki programlara ram harcanmıyor olması. Dolayısıyla işlemci şişmiyor.
  Dosya kopyalamak, usb'den takılan cihazları tanımak ve açmak daha hızlı.

-  Olumsuzluklar da yok değil, mesela başlangış ekranını kaldırma seçeneği olmasını isterdim. Çünkü dokunmatik ekranlar için kullanışlı.
 Başlat butonunu kaldırıp yerine sağdan soldan bir sürü menü koyulmasına gerek var mıydı gerçekten?
5 dolar ödeyip başlat butonu satın alabiliyoruz. Yıllardır kullandığımız alıştığımız butonu alıp sonra geri satmak hiç mantıklı değil.
Başlangıç ekranındaki uygulamalar hiç kullanışlı değil. Dosya aktarımı yok. Bildirimler masaüstündeyken kenardan çıkıveriyor. O yüzden hepsini kapattım. İkinci bir monitörünüz varsa kullanışlı olabilir tabi.

  Sonuç olarak Windows 8 beklenildiği gibi kötü değil, çok muhteşem de değil. Ama orjinal ve ucuz.


0 yorum:

Yorum Gönder